پاسخ به:مقالات زبان های خارجی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 6:27 PM
7 : پژوهش زبان هاي خارجي بهار 1384; -(23):93-106. |
شيوه يادگيري مستقيم در بستر آموزش الكترونيكي |
حقاني نادر* |
* دانشكده زبانهاي خارجي دانشگاه تهران |
توجه بيش از حد شيوه "دستور - ترجمه" به متون ادبي و تأكيد آن بر انتقال و تعميق مهارتهاي كتبي خواندن و نوشتن، به عنوان مهارتهاي اصلي در آموزش زبان، به تدريج موجبات انتقاد نسبت به اين شيوه را فراهم آورد. تحولات قرن بيستم و تأثير آن بر اهداف آموزش زبان، ضرورت شيوه جديدي كه قابليت انطباق با نيازهاي به روز زبانآموزان و تأمين اهداف آموزشي آنان را داشته باشد، الزامي ساخته بود. با استفاده از مطالعات آواشناسي، به عنوان يكي از شاخههاي زبانشناسي و اولويت مهارتهاي شفاهي شنيدن و صحبت كردن در آموزش زبان، شيوه جديدي تحت عنوان شيوه "يادگيري مستقيم" ابداع شد. از آنجا كه اين شيوه تاكنون بيشتر در بستر آموزش سنتي و در كلاسهاي حضوري مورد استفاده قرار گرفته است، در تحقيق حاضر، قابليتهاي شيوه يادگيري مستقيم و چگونگي استفاده از آن، در دو بستر سنتي و الكترونيكي، مورد بررسي قرار ميگيرند. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |