پاسخ به:مقالات زبان های خارجی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 6:26 PM
11 : پژوهش زبان هاي خارجي تابستان 1384; -(24):139-151. |
پايايي و روايي خودارزيابي و تاثير توانش زباني، جنسيت و پيش آگاهي از ابراز سنجش عيني |
برزآبادي فراهاني داوود* |
* دانشکده زبان هاي خارجي دانشگاه تهران |
اين تحقيق با توجه به اهميت راهبر فراشناختي در ايجاد زبان آموزان خود اتکا که از مسائل مطروحه در بحث هاي جديد آموزش زبان انگليسي است، در جهت بررسي روايي و پايايي خودارزيابي و تأثير توانش زبان، جنسيت و پيش آگاهي از سنجش عيني صورت گرفت. در اين تحقيق از دو گروه متفاوت آزمودني استفاده گرديد. کليه آزمودني ها، توان خود را در زمينه هاي مهارت شنيداري، ساختار زبان و مهارت خواندن بر حسب در صد خود ارزيابي کردند و سپس نتايج خود ارزيابي ها و نتايج حاصله از آزمون تافل تجزيه و تحليل آماري شد. نتايج حاصله نشان داد که خود ارزيابي از نظر پايايي و روايي قابل قبول است و بايد از اهميت بالاي در آموزش و ارزشيابي برخوردار باشد. ضمناً نتايج نشان داد که توانش زباني و جنسيت از نظر آماري تأثيري قابل تأمل در روايي و پايايي خود ارزيابي ندارند. ولي پيش آگاهي از آزموني که به منظور تطابق خود ارزيابي ها با نمرات عيني استفاده مي شود، تأثير قابل توجهي در روايي خودارزيابي دارد. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |