پاسخ به:مقالات زبان های خارجی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 5:22 PM
3 : پژوهش زبان هاي خارجي بهار 1388; -(51):27-41. |
تحليلي بر چگونگي ارايه نرم افزارهاي آموزشي زبان (با توجه به شکل، محتوا و تکنيک) |
رحمتيان روح اله,اطرشي محمدحسين |
ظهور رايانه ها تحولي عظيم در عرصه هاي گوناگون و از آن جمله آموزش پديد آورده اند، به گونه اي که آموزش را وارد مرحله نويني کرده است، آنچنان که اين تاثير، در زمينه آموزش زبان نيز نمود داشته است. رشد روزافزون رايانه ها و به دنبال آن نرم افزارهاي آموزشي زبان به عنوان وسيله اي کمک آموزشي در نظام هاي آموزشي کشورهاي پيشرفته، توجه توليد کنندگان و کاربران را همواره به اين سوال جلب مي کند که اين نوع نرم افزارهاي آموزشي بر اساس چه معيارهايي بايد توليد شوند. در اين مقاله سعي شده با ارايه معيارهاي تخصصي الف) ابعاد آموزشي (اهداف، نظام آموزشي باز يا بسته، روش ياددهي/ يادگيري و منحني آموزشي)؛ ب) فنون رايانه اي بکار رفته (ساختار خطي يا منشعب، انعطاف پذيري و امکان کنترل نرم افزار) و کاربري آسان به بررسي چگونگي ارايه نرم افزارهاي آموزشي زبان پرداخته شود. بررسي شکل، محتوا و تکنيک هاي بکار رفته در نرم افزارهاي آموزشي زبان، امکان سنجش کارايي نرم افزارهاي موجود و در نتيجه تهيه و توليد نرم افزارهاي آموزشي کارآمد را با توجه به شرايط و نيازهاي کاربران داخلي فراهم مي آورد. |
كليد واژه: تحليل، توليد نرم افزار، آموزش زبان، محتوا و تکنيک |
نسخه قابل چاپ |