پاسخ به:مقالات زبان های خارجی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 5:19 PM
7 : پژوهش زبان هاي خارجي پاييز 1388; -(53 (ويژه نامه فرانسه)):107-119. |
ويژگي هاي يادگيري زبان خارجي توسط فراگيران بزرگسال |
گشمردي محمودرضا* |
* دانشكده زبان هاي خارجي، دانشگاه اصفهان، ايران |
در روش هاي جديد تدريس، به نظر متخصصين آموزش زبان، فراگير در مركز توجه فرايند آموزش و يادگير قرار دارد. در هر رشته آموزشي، مدرسين بايد توجه خاصي به ويژگي هاي فرگيران مبذول نمايند. بطور كلي اگر بخواهيم فراگيران را به گروه هاي مختلف تقسيم كنيم، يك گروه از فراگيران زبان هاي خارجي بزرگسالان هستند چه در آموزش رسمي در چهار چوب دانشگاه و چه در آموزش غير رسمي در آموزشكده هاي زبان. فراگيران بزرگسال را از جنبه هاي قانوني، اجتماعي و روان شناختي مي توان تعريف كرد. مفهوم روان شناختي بيشتر مورد توجه ماست و بطور مستقيم به آموزش زبان هاي خارجي مربوط مي شود. لازم به ذكر نيست كه خصوصيات بزرگسالاني كه زبان خارجي فرا مي گيرند از خصوصيات ساير بزرگسالان در ديگر موقعيت هاي يادگير كاملا متفاوت نيست. اگر موفق به شناخت ويژگي هاي فراگيران بزرگسال شويم، قادر به درك فرايند يادگيري شان نيز خواهيم شد. به اين ترتيب نخست تلاش خواهيم كرد تعريف هاي گوناگون بزرگسال را ارايه كنيم و سپس ويژگي هاي يادگيري آنها را بررسي نماييم. |
كليد واژه: آموزش زبان هاي خارجي، روان شناسي زبان، روش شناسي، فراگير بزرگسال، آموزش، يادگيري |
نسخه قابل چاپ |