پاسخ به:مقالات زبان های خارجی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 5:19 PM
3 : پژوهش زبان هاي خارجي پاييز 1388; -(53 (ويژه نامه فرانسه)):43-57. |
نقش تمرين هاي كاربردي زبان در افزايش انگيزه زبان آموزان فرانسه |
شعيري حميدرضا,مقدس ليلا |
انگيزه فرايندي پيچيده و دروني است كه مي توان آن را ترغيب و تقويت نمود. براي هر چه فعال تر كردن كلاس شيوه ها و روش هاي آموزشي متفاوتي وجود دارد. ارتباط يكي از محورهاي اصلي در فرايند ياددهي / يادگيري زبان است، چرا كه برقراري ارتباط مي تواند انگيزه و تعامل را در كلاس ايجاد و اكتساب توانش زباني را ترغيب كند. يكي از راه هاي ايجاد انگيزه در زبان آموزان تعيين نوع فعاليت است. «رويكرد كنشي» approche actionnelle ( )روش جديد آموزشي است، كه در آن تعامل ميان زبان آموزان در چهار چوب تحقق فعاليت كاربردي زبان (tâche) صورت گرفته، كه از آن به عنوان ابزاري براي آماده شدن زبان آموزان در اجتماع، به صورت انجام اعمال واقعي استفاده مي گردد، و زبان آموزان اين فعاليت ها را كه فقط جنبه زباني ندارند، به شكل بازيگران اجتماعي در كلاس زبان با استفاده از اسناد واقعي شفاهي و كتبي مختلف و همچنين از طريق ايجاد ارتباط، كنش و تعامل توسط ديگر شاگردان كه به عنوان بازيگران اجتماع محسوب مي شوند، اجرا مي كنند. هدف اصلي اين تحقيق پي بردن به اين موضوع است كه چگونه فعاليت هاي كاربردي زبان امر آموزش را سهولت مي بخشد؛ و چگونه موجب افزايش انگيزه زبان آموزان مي شود. |
كليد واژه: انگيزش، فعاليت كاربردي زبان، رويكرد كنشي، ارتباط شفاهي، يادگيري / ياددهي |
نسخه قابل چاپ |