پاسخ به:بانک مقالات رشته کودکان استثنایی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 2:19 PM
2 : پژوهش در حيطه كودكان استثنايي تابستان 1382; 3(2 (پیاپی 8)):117-142. |
تحليل محتواي كتاب درسي علوم پايه اول كودكان كم توان ذهني و مقايسه آن با كتاب درسي علوم پايه اول كودكان عادي |
واشقاني فراهاني ماشااله,علي پور احمد* |
* دانشگاه پيام نور |
هدف از انجام اين تحقيق بررسي و تحليل محتواي کتاب درسي علوم پايه اول کودکان کم توان ذهني و مقايسه آن با کتاب درسي علوم کودکان عادي مي باشد. براي رسيدن به اين مقصود، سه کتاب علوم کودکان کم توان ذهني پايه اول و کتاب کودکان عادي، با توجه به اصول تحليل محتواي کتاب درسي از جنبه هاي يادگيري درسي، ماهيت موضوع آموزش علوم، سازماندهي محتواي درسي، روشهاي آموزش علوم، اصول و ساختار کتاب درسي، ويژگي هاي تصويري کتاب هاي درسي کودکان و مسايل خاص کتاب هاي درسي کودکان کم توان ذهني مورد بررسي قرار گرفت. در پايان ضمن بيان يافته ها و نتايج بررسي تحليل محتواي کتاب هاي مورد نظر، پيشنهادهايي جهت اصلاح کتاب هاي درسي مورد نظر ارايه گرديد. در مورد پيشينه اين بررسي بايد گفت که در کشور ما پژوهش هاي زيادي در اين خصوص انجام نشده است. با مراجعه به پژوهشکده تعليم و تربيت، سازمان برنامه ريزي درسي و دانشگاه هاي علوم تربيتي، معلوم شد که تحقيقات سازمان يافته اي در مورد تحليل محتوا به ويژه درباره کتاب هاي درسي کودکان کم توان ذهني در زمينه علوم انجام نشده است. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |