0

بانک مقالات رشته کودکان استثنایی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته کودکان استثنایی
جمعه 1 اردیبهشت 1391  2:18 PM

 2 : پژوهش در حيطه كودكان استثنايي پاییز و زمستان 1382; 3(4-3 (پیاپی 10-9)):223-244.
 
تحليل خطاهاي محاسباتي دانش آموزان حساب نارسا
 
رمضاني مژگان*
 
* پژوهشکده کودکان استثنایی
 
 

برخي دانش آموزان بويژه دانش آموزان داراي نارسايي هاي ويژه در اکتساب حساب قادر به انجام صحيح عمليات بنيادين حساب (جمع، تفريق، ضرب و تقسيم) نيستند. آنها بکرات مرتکب خطاهاي محاسباتي شده و از ادامه عمليات منصرف مي شوند. پژوهشگران علاقمند به اين حيطه علت اين مشکلات را در آموزش ناکافي و نادرست معلم و يا ناتواني دانش آموزان در اکتساب مفاهيم بنيادين (مطابقت يک به يک، شمارش، مجموعه ها و ...) مي دانند. با تحليل خطاهاي محاسباتي اين دانش آموزان معلوم شده است که آنها الگوهاي مشابهي در خطاهاي خود نشان مي دهند. معلمان با درک اين الگوها مي توانند در حل مسايل دانش آموزان موفق شده و مشکلات آن ها در درک مفاهيم کمي را به حداقل برسانند. به منظور دستيابي به اين هدف 20 نفر از دانش آموزان مراجعه کننده به مرکز مشکلات ويژه يادگيري در شهرستان ياسوج که پس از ارزيابي هاي کارشناسان شاغل، حساب نارسا تشخيص داده شده بودند، مورد بررسي قرار گرفتند. خطاهاي دانش آموزان در حوزه عمليات آزمون پيشرفت تحصيلي ايران- کي مت بررسي و طبقه بندي شد. نتايج نشان داد که از عمده ترين مشکلات دانش آموزان حساب نارسا اشکال دانش آموزان در شناخت واقعيت هاي رياضي است. مشکلات ديگر نتيجه اشکال در درک دانش روشي (شيوه اي)، زمان و مکان استفاده از واقعيت ها يا روش هاي معين و نيز خطاهاي تصادفي ناشي از بي دقتي يا بي توجهي است.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها