پاسخ به:بانک مقالات رشته کودکان استثنایی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 2:18 PM
1 : پژوهش در حيطه كودكان استثنايي پاییز و زمستان 1382; 3(4-3 (پیاپی 10-9)):207-222. |
تاثير آموزش راهبرد خود نظارتي بر اصلاح رفتارهاي دانش آموزان داراي اختلال نقص توجه |
اشتري زاده لي لي,علي پور احمد*,بابامحمدي حسن |
* دانشگاه پیام نور |
هدف از پژوهش حاضر، بررسي تاثير آموزش راهبرد خود نظارتي در دانش آموزان داراي اختلال نقص توجه شهر تهران است. با استفاده از روش نمونه گيري انباشته، تعداد 5 نفر دانش آموز داراي اختلال نقص توجه مرضي کودکان بر اساس CSI-4 انتخاب شدند. روش تحقيق از نوع طرح تک آزمودني است که بر اساس آن دو رفتار مربوط به اختلال نقص توجه شامل توجه بر تکاليف خواندن و بي اجازه صحبت کردن در کلاس رياضي، طي سه مرحله خط پايه (شامل مشاهده فراواني اين دو رفتار در آزمودنيها)، مرحله مداخله (شامل آموزش راهبرد خود نظارتي و ثبت فراواني اين رفتارها توسط آزمودنيها) و مرحله پيگيري (بررسي تداوم زماني اثر خود نظارتي بر رفتارهاي مذکور) مورد بررسي قرار گرفتند. نتايج نشان داد که آموزش راهبرد خودنظارتي موجب افزايش ميزان توجه و کاهش ميزان بي اجازه صحبت کردن در دانش آموزان داراي اختلال نقص توجه مي شود. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |