0

بانک مقالات رشته کودکان استثنایی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته کودکان استثنایی
جمعه 1 اردیبهشت 1391  2:18 PM

 5 : پژوهش در حيطه كودكان استثنايي 1383; 4(4-1 (پیاپی 14-11)):79-90.
 
ويژگي هاي روان سنجي آزمون سنجش آمادگي تحصيلي
 
آل ابراهيم فريدون,علي پور احمد*
 
* دانشگاه پيام نور
 
 

اين پژوهش با هدف بررسي همخواني نتايج آزمون گام نخست با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان صورت گرفت. از بين نو آموزان بدو ورود به مدرسه در سال 80 در شهر کرد 110 نفر به روش نمونه گيري طبقه اي انتخاب شدند و پيشرفت تحصيلي آنها در سال اول دبستان و ارتباط آن با نتايج آزمون گام نخست مورد بررسي قرار گرفت. تجزيه و تحليل اطلاعات جمع آوري شده با استفاده از روش تحليل واريانس، تحليل رگرسيون و همبستگي پيرسون نشان داد که رابطه بين نتايج آزمون گام نخست و پيشرفت تحصيلي نو آموزان درسطح 0.01 معنادار است .نتايج همچنين نشان داد که اثرات کلي رگرسيون نمره پيشرفت از طريق نمرات سه حيطه شناختي،زباني و حرکتي بر اساس F محاسبه شده معنادار است. بر اساس R محاسبه شده واريانس مشترک آزمون گام نخست و پيشرفت تحصيلي 24 درصد است و اين ميزان در حيطه زباني بالاتر است. همچنين بين خرده آزمون هاي گام نخست همبستگي معناداري وجود دارد و آزمون از يک انسجام دروني برخوردار است. خرده آزمون مهارتهاي شناختي گام نخست با پيشرفت در خواندن و خرده آزمون مهارتهاي زباني اين آزمون با پيشرفت در رياضي همبستگي معناداري دارد. تحليل کلي نشان مي دهد که آزمون گام نخست توانسته دانش آموزان عادي، دير آموز و کم توان ذهني را از هم متمايز کند. نتايج کلي نشان مي دهد که آزمون گام نخست يک آزمون روا در سنجش آمادگي تحصيلي نو آموزان در بدو ورود به مدرسه است.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها