پاسخ به:بانک مقالات رشته کودکان استثنایی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 2:16 PM
4 : پژوهش در حيطه كودكان استثنايي بهار 1384; 5(1 (پیاپی 15)):55-68. |
مقايسه مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان دختر دبيرستاني نابينا، ناشنوا و عادي شهر تهران |
بيابان گرد اسماعيل* |
* دانشگاه علامه طباطبايي |
ارزيابي مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان در سالهاي اخير مورد توجه متخصصان روانشناسي و تعليم و تربيت قرار گرفته است. هدف اين تحقيق مقايسه مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان نابينا، ناشنوا و عادي است. به همين منظور 30 دانش آموز نابينا، 30 دانش آموز ناشنوا و 30 دانش آموز عادي دبيرستاني با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شدند. مقياس مهارت هاي اجتماعي روي پاسخگويان اجرا شد. پس از جمع آوري داده ها و تجزيه و تحليل آنها نتايج نشان داد که مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان عادي به طور معني داري بهتر از دانش آموزان نابينا و ناشنوا است. همچنين مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان نابينا به طور معني داري بهتر از دانش آموزان ناشنوا است. در سه خرده مقياس مهارت اجتماعي، يعني همکاري، قاطعيت و خويشتن داري نيز همين نتيجه بدست آمد. در پايان پيشنهادهايي براي استفاده از نتايج تحقيق ارايه شده است. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |