0

بانک مقالات رشته کودکان استثنایی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته کودکان استثنایی
جمعه 1 اردیبهشت 1391  1:54 PM

 

 4 : پژوهش در حيطه كودكان استثنايي تابستان 1387; 8(2 (پياپي 28)):177-186.
 
تاثير آموزش راهبردهاي شناختي بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان نارسانويس
 
نيازي الياس,كديور پروين*,يارياري فريدون
 
* دانشگاه تربيت معلم، تهران
 
 

هدف: هدف اين تحقيق، بررسي تاثير آموزش راهبردهاي شناختي بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان با نارسايي ويژه در يادگيري در زمينه بيان نوشتاري است.
روش: جامعه آماري شامل 480 دانش آموز نارسانويس از 30 مدرسه در شهر ايلام است كه از ميان آنها 60 نفر به طور تصادفي انتخاب و در دو گروه گواه و آزمايش جايگزين شده اند. گروه آزمايش طي 25 جلسه راهبردهاي شناختي را با استفاده از مدل انگلرت در پنج مرحله مجزا که به منظور تحليل بيان نوشتاري تهيه شده بود، دريافت کردند. از آزمون پيشرفت تحصيلي فارسي دوره ابتدايي، خرده آزمون خواندن و نوشتن، آزمون تحليل نوشتاري به منظور تشخيص مشکلات خواندن و نوشتن دانش آموزان و از آزمون راتر به منظور بررسي مشکلات عاطفي و رفتاري جهت همتا کردن دانش آموزا ن استفاده شد.
يافته ها: نتايج نشان داد كه آموزش راهبردهاي شناختي در بهبود و كاهش اختلال موثر بود و تفاوت بين گروه آزمايش و گواه معنا دار است.
نتيجه گيري: نتايج نشان داد که گروه آزمايش عملكرد تحصيلي بهتري نسبت به گروه گواه دارد، اما بين دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معنا داري در عملكرد تحصيلي بعد از دريافت آموزش راهبردهاي شناختي مشاهده نشد
.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها