0

بانک مقالات رشته کودکان استثنایی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

بانک مقالات رشته کودکان استثنایی
جمعه 1 اردیبهشت 1391  1:40 PM

 1 : پژوهش در حيطه كودكان استثنايي پاييز 1388; 9(3 (پياپي 33)):193-202.
 
تاثير آموزش حل مساله اجتماعي بر سازگاري اجتماعي و عملکرد تحصيلي دانش آموزان کم رو
 
احدي بتول*,ميرزايي پري,نريماني محمد,ابوالقاسمي عباس
 
* دانشگاه محقق اردبيلي
 
 

هدف: در پژوهش حاضر، هدف بررسي تاثير آموزش حل مساله اجتماعي بر سازگاري اجتماعي و پيشرفت تحصيلي دختران کمروي دوره راهنمايي با دامنه سني 14 - 11 سال در شهرستان اردبيل بود. روش: با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي چندمرحله اي 700 دانش آموز انتخاب شدند. همه اين دانش آموزان، مقياس کمرويي را تکميل کردند. از ميان آنها هشتاد دانش آموز که نمراتشان دو انحراف استاندارد بالاتر از ميانگين بود، انتخاب و به طور تصادفي به دو گروه آزمايشي و کنترل تقسيم شدند. سپس به دانش آموزان گروه آزمايشي روشهاي حل مساله اجتماعي طي هفت جلسه آموزش داده شد. از خرده آزمون سازش اجتماعي آزمون شخصيتي کاليفرنيا براي تعيين ميزان سازگاري اجتماعي و از ميانگين نمره هاي نيمسال تحصيلي براي تعيين ميزان پيشرفت تحصيلي دانش آموزان در پيش آزمون و پس آزمون استفاده شد. يافته ها: نتايج نشان داد که تفاوت نمرات پيش آزمون پس آزمون در دو گروه آزمايشي به طور معني داري بيشتر از تفاوت نمرات پيش آزمون پس آزمون در گروه کنترل است (P=0.001). نتيجه گيري: آموزش حل مساله اجتماعي مي تواند سازگاري اجتماعي و عملکرد تحصيلي دانش آموزان کمرو را بهبود بخشد.

 
كليد واژه: سازگاري اجتماعي، کمرويي، آموز حل مساله اجتماعي، پيشرفت تحصيلي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها