پاسخ به:بانک مقالات حقوق
پنج شنبه 14 اردیبهشت 1391 9:29 PM
7 : فصلنامه حقوق- مجله دانشكده حقوق و علوم سياسي بهار 1390; 41(1):115-125. |
انعقاد قرارداد الکترونيک و حمايت از مصرف کننده |
بختياروند مصطفي* |
* دانشکده حقوق و علوم سياسي، دانشگاه تهران |
قرارداد الکترونيک نيز مانند قرارداد سنتي حاصل اجتماع ايجاب و قبول است، اما به دليل وضعيت ويژه قراردادهاي نخست و اعلام اراده در محيط مجازي و به خصوص با توجه به نياز مصرف کنندگان به حمايت کافي در چنين فضايي، قواعدي نوين در قوانين مربوط به تجارت الکترونيک گنجانده شده که هدف آنها حصول اطمينان از آگاهي کامل مصرف کننده پيش از پذيرش ايجاب است. در اين مقاله ابتدا ايجاب الکترونيک و قواعد حاکم بر آن و در ادامه مسايل مربوط به قبول مصرف کننده را مورد بررسي قرار مي دهيم. |
كليد واژه: قرارداد الکترونيک، ايجاب الکترونيک، قبول الکترونيک، حمايت از مصرف کننده، سيستم دوکليکي |
![]() |
نسخه قابل چاپ |