پاسخ به:بانک مقالات حسابداری و حسابرسی
جمعه 8 اردیبهشت 1391 5:12 PM
4 : حسابداري مديريت تابستان 1390; 4(9):41-55. |
مقايسه نقش فروش و سود در ارزشيابي شرکت (مورد مطالعه: صنعت سيمان) |
نيكومرام هاشم*,زارعي سوداني عليرضا |
* دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقيقات تهران |
در اين پژوهش محتواي اطلاعاتي و محتواي افزاينده اطلاعاتي فروش در مقايسه با سود در صنعت سيمان و در دوره زماني 1387-1375 توسط رگرسيون هاي پانل مطالعه شده است. يافته ها بيان مي کنند که: 1- محتواي اطلاعاتي همزمان تغييرات فروش در دوره هاي عملکرد کوتاه مدت (يک ساله) کمتر از سود نبوده و همپوشاني بالايي با آن دارد، 2- محتواي افزاينده اطلاعاتي همزمان فروش نسبت به سود در دوره هاي عملکرد کوتاه مدت قابل توجه نيست، و 3- با حرکت از کوتاه مدت به بلندمدت تغييرات جاري فروش محتواي افزاينده اطلاعاتي ناهمزمان يا قدرت پيش بيني قابل توجهي نسبت به سود براي ارزشيابي شرکت ها دارا است. به عبارت ديگر، پايداري محتواي اطلاعاتي فروش دوره جاري يا توان پيش بيني بلندمدت آن بالاتر از سود است. |
كليد واژه: فروش، سود، پايداري محتواي اطلاعاتي، تغيير قيمت ها |
نسخه قابل چاپ |