0

بانک مقالات حسابداری و حسابرسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات حسابداری و حسابرسی
چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391  2:52 PM

 2 : پيشرفت هاي حسابداري (علوم اجتماعي و انساني شيراز) پاييز 1388; 1(1 (پياپي 3/57)):29-44.
 
بررسي نگرش مديران بانک هاي خصوصي ايران نسبت به سنجش سودآوري مشتري
 
آقايي محمدعلي,ملااحمد سليم
 
 
 

امروزه «مشتري گرايي» در سازمان ها به يک استراتژي تبديل شده است، بنابراين داشتن اطلاعات در مورد مشتري اهميت زيادي دارد. از جمله اطلاعات مهم، سودآوري مشتري است كه حسابداري مديريت با ابزارهاي سنجش سودآوري مشتري،  آن را اندازه گيري مي کند.
فلسفه طراحي نظام سنجش سودآوري مشتريان، مهم دانستن سود متفاوتي است كه هر ريال درآمد حاصل از ارتباط با مشتري هاي مختلف، ايجاد مي نمايد. سيستم ياد شده در شرکت هاي خدماتي، به ويژه بانک ها نيز كاربرد دارد.
هدف اين پژوهش، بررسي وضعيت موجود سنجش سودآوري مشتري در بانک هاي خصوصي ايران و نگرش مديران اين گونه بانک ها، نسبت به سنجش سودآوري مشتري است
.
يافته هاي پژوهش نشان مي دهد كه در بانك هاي خصوصي ايران، سيستم سنجش سودآوري مشتري توسعه نيافته است ولي، مديران اين قبيل بانك ها نسبت به برقراري و توسعه اين سيستم، ديدگاه مثبتي دارند و معتقدند كه اطلاعات مربوط به سودآوري مشتري در تصميم هاي آنها درباره اعطاي وام به مشتريان، تعيين بهاي تسهيلات اعطايي، برقراري يا حذف رابطه با مشتريان، قيمت گذاري خدمات ارايه شده به مشتري و استراتژي هاي بازاريابي تاثير دارد
.

 
كليد واژه: سنجش سودآوري مشتري، هزينه يابي بر مبناي فعاليت، بانک، نگرش مديران بانک هاي خصوصي ايران
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها