پاسخ به:بانک مقالات حسابداری و حسابرسی
چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 2:49 PM
2 : پيشرفت هاي حسابداري (علوم اجتماعي و انساني شيراز) پاييز و زمستان 1389; 2(2 (پياپي 3/59)):31-50. |
اعلان سودهاي فصلي و عدم تقارن اطلاعاتي |
قائمي محمدحسين,رحيم پور محمد,نوذري روح اله,روحي بهزاد |
در اين مقاله، تاثير اعلان سودهاي فصلي بر عدم تقارن اطلاعاتي بازار، بررسي شده است. شکاف قيمت پيشنهادي خريد و فروش به عنوان معيار عدم تقارن اطلاعاتي در بازه 20 روز قبل تا 20 روز پس از اعلان و 10 روز قبل تا 10 روز پس از اعلان، بر مبناي مدل رگرسيوني در نظر گرفته شده است. نمونه مورد بررسي شامل 555 مورد اعلان سود فصلي مربوط به 157 شرکت پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در طول سال هاي 1384-1387 است. نتايج حاصل از اين تحقيق نشان مي دهد که در طول دوره مورد مطالعه، پس از اعلان سودهاي فصلي، عدم تقارن اطلاعاتي، کاهش قابل ملاحظه اي نداشته است. اين نتيجه با در نظر گرفتن نوع اعلان سودهاي فصلي و دوره زماني گزارش سودهاي ميان دوره اي تغيير نمي کند. |
كليد واژه: عدم تقارن اطلاعاتي، شکاف قيمت پيشنهادي خريد و فروش، گزينش نادرست، اعلان هاي سود فصلي |
نسخه قابل چاپ |