پاسخ به:بانک مقالات علوم اجتماعی
یک شنبه 17 اردیبهشت 1391 8:07 PM
5 : مجله جامعه شناسي ايران پاييز و زمستان 1387; 9(3-4):120-142. |
اينترنت و تغيير اجتماعي در ايران: نگاهي فراتحليلي با تاکيد بر جوانان |
منتظرقائم مهدي*,شاقاسمي احسان |
* گروه ارتباطات، دانشگاه تهران |
اينترنت رسانه اي جديد با ماهيتي متفاوت از رسانه هاي پيش از خود است و در عين حال تقريبا همه آن رسانه ها را در خود دارد. اينترنت با خود تغييرات اجتماعي به همراه مي آورد و اين تغييرات بيش از همه در ميان جوانان که بيشترين تعداد کاربران اينترنت را تشکيل مي دهند، رخ مي دهد. اينترنت در فاصله سال هاي 1380 تا 1385 در ايران رشدي حدود 2500 درصد داشته است. اين وضعيت امکان ايجاد يک نسل را در ايران مطرح مي کند، نسلي که در سال هاي نوجواني با تکنولوژي هاي نوين ارتباطي آشنا شده و در حال حاضر به سمت سنين ميانسالي حرکت مي کند. |
كليد واژه: هويت، اينترنت، ايميل، چت، وبلاگ، ايران، جواني، رسانه هاي نوين |
نسخه قابل چاپ |