پاسخ به:بانک مقالات علوم اجتماعی
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 10:21 AM
8 : علوم اجتماعي و انساني دانشگاه شيراز پاییز 1381; 18(2 (پیاپی 36)):100-110. |
انتخاب آگاهانه و تحصیل در رشته كشاورزي |
زماني غلام حسين,آزادي حسين |
کيفيت آموزشي، شاخصه هاي مختلفي دارد که مهمترين آنها عملکرد تحصيلي دانشجويان است. از سازه هاي تأثير گذار بر عملکرد تحصيلي، انگيزه و علاقه مندي دانشجو است. اين موضوع بدليل اهميت، مورد کنکاش قرار گرفت تا ابعاد انگيزه ورود به دانشگاه و علاقه مندي به تحصيل در رشته هاي کشاورزي بيشتر شناخته شود. پژوهش حاضر با روش توصيفي طراحي شد و با استفاده از فن پيمايش و بهره گيري از پرسشنامه به انجام رسيد. روايي ظاهري پرسشنامه با نظر متخصصين رشته و پايايي آن با انجام يک مطالعه راهنما با ضريب 0.68=a ضريب همبستگي بازآزمايي معادل 0.7=r مورد تاييد قرار گرفت. جمعيت مورد تأييد قرار گرفت. جمعيت مورد مطالعه، دانشجويان ورودي سال 1376 دانشکده کشاورزي دانشگاه شيراز (292 نفر) بودند که از اين تعداد 247 پرسشنامه دريافت کردند و پس از واکاوي، 234 پرسشنامه کامل مورد استفاده قرار گرفت. در تجزيه و تحليل اطلاعات از آمارهاي مختلف نظير فراواني، آناليز واريانس، LSD، آزمون تي، Wilcoxon، و مجذور کاي استفاده شد. |
كليد واژه: |
![]() |
نسخه قابل چاپ |