0

بانک مقالات علوم اجتماعی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات علوم اجتماعی
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391  10:14 AM

 7 : علوم اجتماعي و انساني دانشگاه شيراز بهار و پاییز 1379; 16-15(2-1 (پياپي 31-30)):85-96.
 
بررسي ارتباط بين مولفه هاي يادگيري خود - نظم داده شده با هوش
 
حسيني نسب سيدداوود,رامشه سيدمحمدحسين
 
 
 

براي بررسي اين موضوع که آيا بين مولفه هاي يادگيري خود - نظم داده شده و هوش ارتباطي وجود دارد يا خير، 100 دانش آموز پسر و 96 دانش آموز دختر از مقطع راهنمايي و 65 دانش آموز پسر و 77 دانش آموز دختر از مقطع دبيرستان، در شهر تهران انتخاب شدند و به پرسشنامه "راهبردهاي انگيزشي براي يادگيري و آزمون ماتريس هاي پيشرونده ريون" پاسخ دادند.
در تحليل عوامل موثر انجام شده بر روي مقياس باورهاي انگيزشي و راهبردهاي يادگيري، عوامل اضطراب امتحان، خود - کارآمدي و ارزش گذاري دروني در بخش باورهاي انگيزشي و عوامل خود - نظم دهي، راهبردهاي شناختي سطح بالا و راهبردهاي يادگيري شناختي سطح پايين، در بخش راهبردهاي يادگيري استخراج شد.
يافته هاي حاصل از اين پژوهش، حاکي از اين بود که بين هوش با خود - کارآمدي، اضطراب امتحان، راهبردهاي شناختي سطح بالا و خود - نظم دهي همبستگي معني داري وجود دارد. يک تحليل رگرسيوني نشان داد که از بين کليه مولفه هاي يادگيري خود - نظم داده شده، خود - کارآمدي، خود - نظم دهي و اضطراب امتحان به ترتيب داراي قويترين ارتباط با هوش مي باشند.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها