پاسخ به:بانک مقالات علوم اجتماعی
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 10:14 AM
10 : علوم اجتماعي و انساني دانشگاه شيراز بهار 1380; 16(2 (پیاپی 32) ویژه نامه علوم اجتماعی):149-172. |
بررسي منابع استرس و نحوه واكنش به اين منابع در دانشجويان دانشگاه هاي دولتي شيراز، آزاد شيراز و آزاد مرودشت |
اميني مرضيه,يوسفي فريده |
اهداف عمده پژوهش حاض عبارت بودند از: (1) بررسي پايايي و روايي مقياس استرس دانشجو در فرهنگ ايراني، (2) شناخت منابع استرس در دانشجويان، (3) شناخت نحوه واكنش دانشجويان به منابع استرس، (4) بررسي تفاوتهاي دختران و پسران در منابع استرس و نحوه واكنش به آنها. آزمودنيهاي اين پژوهش جمعا 551 نفر از دانشجويان چهار دانشگاه شيراز، علوم پزشكي شيراز، آزاد شيراز و آزاد مرودشت بودند كه پرسشنامه استرس دانشجوي گادزلا را تكميل كردند. براي محاسبه پايايي از روش آلفاي كرونباخ استفاده شد و ضريبي برابر 0.92 براي كل مقياس بدست آمد. به منظور بررسي روايي پرسشنامه، از همبستگي آن با پرسشنامه هاي افسردگي بك و اضطراب تيلور استفاده گرديد. هر دو ضريب همبستگي بدست آمده در سطح يكهزارم معني دار بودند. |
كليد واژه: منابع استرس، نحوه واكنش به منابع استرس، روايي و پايايي مقياس گادزلا |
![]() |
نسخه قابل چاپ |