0

بانک مقالات علوم اجتماعی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات علوم اجتماعی
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391  10:00 AM

 10 : علوم اجتماعي و انساني دانشگاه شيراز زمستان 1381; 19(1 (پیاپی 37)):73-82.
 
بررسي رابطه باورهاي انگيزشي، راهبردهاي يادگيري و برخي از عوامل جمعيتي با پيشرفت تحصيلي گروهي از دانشجويان علوم انساني در درس آمار
 
البرزي شهلا,سيف ديبا
 
 
 

گروه نمونه پژوهش حاضر شامل 140 دانشجو (63 دختر و 77 پسر) بود و از پرسشنامه ام. اس. ال. كيو، بر اساس 5 مؤلفه خود كفايي، ارزش دروني، اضطراب امتحان، استفاده از راهبردهاي شناختي و خود تنظيمي، به عنوان ابزار سنجش استفاده به عمل آمد و روايي و پايايي پرسشنامه احراز گرديد. نتايج حاصل بيانگر آن بود كه از ميان 7 متغير مستقل پژوهش، 3 متغير مربوط به رشته تحصيلي، خود كفايي و اضطراب امتحان به طور معني دار نمره آمار را پيش بيني مي نمود.در حالي كه رشته تحصيلي و خود كفايتي به طور مثبت نمره آمار را پيش بيني مي كرد؛ تاثير اضطراب امتحان بر نمره اين درس منفي بود. به طور كلي نتايج پژوهش نشان داد كه پيشرفت تحصيلي دانشجويان در درس آمار بيش از آنكه به وسيله جنسيت و متغيرهاي شناختي (راهبردهاي شناختي و خود تنظيمي) پيش بيني شود؛ به وسيله عوامل انگيزشي؛ به ويژه خود كفايي و اضطراب پيش بيني مي گردد. نتايج حاصل از اين پژوهش، با توجه به مطالعات پيشين مورد بررسي قرار گرفت و برخي از كاربردهاي آن مورد بحث قرار گرفت.

 
كليد واژه: باورهاي انگيزشي، راهبردهاي شناختي، خود تنظيمي، عوامل جمعيت
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها