پاسخ به:بانک مقالات علوم اجتماعی
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 9:59 AM
14 : علوم اجتماعي و انساني دانشگاه شيراز بهار 1382; 19(2 (پیاپی 38)):151-162. |
مديريت كيفيت جامع نگر و آموزش و كار آموزي: جنبه هاي اقتصادي و اجتماعي مهارت هاي پايه |
مهرعلي زاده يداله* |
* دانشگاه اهواز |
درگذار سازمان ها از الگوهاي اقتصادي و مديريتي سنتي، به الگوهاي شبه متغير و متغير مهارت هاي پايه و رابطه اين مهارت ها و سازمان هاي توليدي و خدماتي شبه متغير و متغير جايگاه ويژه اي دارند، در اين نوشتار به صورت تحليلي اين مقوله بررسي خواهد شد، و به پرسش هايي چون؛ مهارت هاي پايه كدامند، چگونه در نظام هاي اقتصادي وتوليدي و سازمان هاي خدماتي مورد استفاده قرار مي گيرند؟ و آيا امكان آموزش و كار آموزي مهارت هاي پايه وجود دارد يا خير؟ چگونه پاسخ داده خواهد شد. اين مقاله با اين نتيجه به پايان مي رسد كه مراكز آموزشي مانند مدارس، دانشگاه ها و مراكز كار آموزي براي آموزش و توسعه مهارت هاي پايه، نقش مهمي بر عهده دارند. وليكن هنوز ابهامات زيادري در معاني و اشكال مهارت هاي پايه پا برجاست كه نياز به كند و كاو بيشتري دارد. |
كليد واژه: سازمان سنتي و سازمان شبه متغير و متغير ، مديريت كيفيت جامع نگر ، مهارت هاي پايه ، مراكز آموزشي و كار آموزي ، يادگيري موقعيتي |
![]() |
نسخه قابل چاپ |