پاسخ به:بانک مقالات علوم اجتماعی
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 9:40 AM
3 : علوم اجتماعي و انساني دانشگاه شيراز تابستان 1384; 22(2 (پیاپی 43) (ویژه نامه حسابداری)):31-44. |
عامل هاي موثر بر لزوم استفاده از روش هزينه يابي بر مبناي هدف و مهندسي ارزش در صنعت خودروسازي |
اعتمادي حسين,زارعي غلام رضا |
هزينه يابي بر مبناي هدف، به عنوان يک ابزار اساسي و کارآمد مديريت، جهت مديريت هزينه و کاهش بهاي تمام شده محصولات، رويکردي همه سويه را به مرحله طراحي محصول دارد. در اين شيوه، بر اساس تحقيقات بازار، قيمت فروش محصولات، پيش از شروع فرآيندهاي توليدي پيش بيني؛ سپس سعي مي شود، محصولي با بهاي تمام شده از پيش تعيين شده، طراحي و توليد گردد؛ تا بتواند سود مورد نظر مديريت را تامين کند و در عين حال، از کيفيت مطلوب و شرايط رقابتي برخوردار باشد؛ به گونه اي که رضايت مشتري به شيوه اي شايسته جلب شود. |
كليد واژه: مديريت هزينه، هزينه يابي بر مبناي هدف، بهاي تمام شده بر مبناي هدف، قيمت فروش بر مبناي هدف |
![]() |
نسخه قابل چاپ |