پاسخ به:بانک مقالات علوم اجتماعی
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 9:32 AM
10 : علوم اجتماعي و انساني دانشگاه شيراز زمستان 1384; 22(4(پیاپی 45)(ویژه نامه علوم تربیتی)):104-115. |
مطالعه انگيزش تحصيلي دانش آموزان متوسطه استان فارس و عوامل همبسته با آن |
بحراني محمود* |
* مرکز جمعیت شناسی دانشگاه شیراز |
اين تحقيق، با هدف بررسي انگيزش تحصيلي دانش آموزان متوسطه و عوامل همبسته با آن، به اجرا در آمده است. نمونه مورد مطالعه، 2462 دانش آموز دختر و پسر پايه هاي دوم و سوم متوسطه مي باشند و از شيراز و 5 شهرستان ديگر استان فارس، انتخاب شده اند. ابزار سنجش انگيزش تحصيلي، برگردان فارسي "مقياس انگيزش تحصيلي" (AMS) است و از روايي و پايايي لازم، براي سنجش انگيزش تحصيلي دانش آموزان ايراني برخوردار مي باشد. اين مقياس، سه بعد از انگيزش دروني، انگيزش بيروني و بي انگيزشي را مي سنجد. |
كليد واژه: انگيزش تحصيلي، مقياس AMS، انگيزش دروني، انگيزش بيروني، دانش آموزان متوسطه |
![]() |
نسخه قابل چاپ |