پاسخ به:بانک مقالات علوم اجتماعی
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 9:29 AM
6 : علوم اجتماعي و انساني دانشگاه شيراز زمستان 1384; 22(4(پیاپی 45)(ویژه نامه علوم تربیتی)):56-71. |
بررسي رابطه هدف گرايي و خود تنظيمي در دانشجويان رشته هاي مختلف تحصيلي دانشگاه شيراز |
جوكار بهرام* |
* دانشکده علوم و تربیتی و روان شناسی، دانشگاه شیراز |
تازه ترين نظريه دررويکرد (شناختي – اجتماعي) هدف در پيشرفت، سه گونه هدف گرايي را مطرح نموده اند که عبارتند از: تبحري؛ عملکردي و پرهيز از شکست. پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه انواع هدف گرايي با ابعاد مختلف خود تنظيمي (فراشناخت، شناخت و انگيزش) در دانشجويان رشته هاي مختلف تحصيلي انجام پذيرفت. گروه نمونه پژوهش حاضر، 229 دانشجوي دختر و پسر از دانشکده هاي مهندسي، علوم پايه، علوم تربيتي و علوم انساني دانشگاه شيراز بودند که پرسش نامه هاي "جهت گيري هدف تحصيلي" و خود تنظيمي بر روي آن ها اجرا شد. به منظور تعيين روايي از روش تحليل عامل و براي تعيين پايايي آلفاي کرونباخ استفاده شد. نتايج حاکي از روايي و پايايي پرسش نامه هاي ياد شده بود. |
كليد واژه: |
![]() |
نسخه قابل چاپ |