پاسخ به:بانک مقالات علوم اجتماعی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391 2:34 PM
14 : رفاه اجتماعي بهار 1387; 7(28):309-324. |
فرهنگ قومي، سرمايه فرهنگي و صنعت گردشگري |
كروبي مهدي* |
* دانشگاه علامه طباطبايي |
طرح مساله: مقاله حاضر به تعريف سه مفهوم کليدي فرهنگ قومي، سرمايه فرهنگي و گردشگري پرداخته، آن گاه کوشيده است تا با طرح کارپايه يا چارچوب مفهومي بر آمده از ترکيب اين سه مفهوم کليدي، پيش فرض اصلي مقاله يعني اهميت فرهنگ قومي به عنوان بخشي از سرمايه فرهنگي هر جامعه را مورد بحث قرار دهد تاکيد بر ارزش افزوده و ضريب فزاينده درآمد و اشتغال در بحث گردشگري نشان دهنده ارتباط عوامل اجتماعي - فرهنگي و متغيرهاي اقتصادي است. |
كليد واژه: ارزش افزوده گردشگري، سرمايه فرهنگي، فرهنگ قومي، گردشگري خارجي، گردشگري داخلي |
نسخه قابل چاپ |