0

بانک مقالات علوم اجتماعی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات علوم اجتماعی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  1:54 PM

 7 : رفاه اجتماعي بهار 1388; 9(32):163-177.
 
آگاهي و ضايت بيمه شدگان: كاربرد فناوري اطلاعات در نظام تامين اجتماعي
 
غديري زهرا*,عقيقي محمد
 
 
 

طرح مساله: هدف از پژوهش حاضر، بررسي سطح آگاهي و رضايتمندي بيمه شدگان تامين اجتماعي شهر كاشان از اجراي طرح ساماندهي سوابق در سال 85-84 بود.
روش: روش تحقيق، توصيفي از نوع پيمايشي و جامعه آماري شامل كليه بيمه شدگان سازمان تامين اجتماعي شهر كاشان بود. نمونه گيري به صورت تصادفي منظم از بين بيمه شدگان انجام گرفت. حجم نمونه شامل 300 نفر از بيمه شدگان بود و ابزار اندازه گيري، پرسشنامه محقق ساخته با 23 سوال بسته پاسخ، بر اساس طيف 5 درجه اي ليكرت بود كه اعتبار آن بر اساس ضريب آلفاي كرونباخ 98/0 برآورد گرديد.
يافته ها: نتايج نشان داد كه سطح رضايت و آگاهي بيمه شدگان با احتمال 99% بيش از متوسط مي باشد. سطح رضايت و آگاهي بيمه شدگان داراي مدرك تحصيلي ديپلم بالاتر از افرادي بوده است كه مدرك پايين تر از ديپلم داشته اند. بر حسب سابقه بيمه تفاوت معني داري وجود دارد. سطح رضايت و آگاهي افراد با سابقه بيمه بالاتر از 21 سال بيشتر از افراد با سابقه بيمه كمتر از 10 سال و 11 تا 20 سال بود. سطح رضايت و آگاهي افراد بيشتر از 41 سال سن بيشتر از افراد كمتر از 30سال و 31 تا 40 سال بوده است. همچنين ميانگين رضايت و آگاهي مردان بيشتر از زنان بوده است.
نتايج: سابقه، سن، جنس، سطح تحصيلات ارتباط مستقيمي با سطح رضايتمندي و آگاهي بيمه شدگان دارد. همچنين بين سطح رضايتمندي و سطح آگاهي ارتباط مستقيم وجود دارد.

 
كليد واژه: آگاهي، بيمه شده، تامين اجتماعي، رضايتمندي، طرح ساماندهي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها