پاسخ به:بانک مقالات علوم اجتماعی
دوشنبه 4 اردیبهشت 1391 5:49 PM
1 : پژوهشنامه علوم انساني و اجتماعي تابستان 1387; 8(29 (ويژه مديريت)):13-36. |
روش مطالعه سازمان هاي فرهنگ ساز مطالعه موردي سازمان هاي جمهوري اسلامي ايران |
اسكندري مجتبي* |
* گروه مديريت، دانشگاه امام حسين (ع) |
سازمان هاي فرهنگ ساز موجوديت هاي فرهنگي هستند که قادرند بر محتواي فرهنگ در جامعه تاثير بگذارند و فرهنگ حاکم بر جامعه را حفظ و تقويت، يا آن که در آن تغيير و تحول ايجاد کنند. بدون ترديد همان گونه که سازمان ها از فرهنگ اجتماع و محيط خود اثر مي پذيرند، فرهنگ حاکم بر سازمان ها نيز بر افراد جامعه اثر مي گذارد. سازمان ها، باورها، ارزش ها و هنجارهاي خود را به اجتماع منتقل مي کنند. اين تعامل دو طرفه ميان موجوديت هاي فرهنگي به نام سازمان ها و عناصر و محتواي فرهنگ اجتماعي، مفهوم تازه اي به عنوان سازمان هاي فرهنگ ساز را به ذهن متبادر مي سازد. هدف تحقيق تبيين شاخص ها و روش شناسايي اين سازمان ها است. |
كليد واژه: فرهنگ، سازمان فرهنگ ساز، عناصر فرهنگ، موجوديت هاي فرهنگي |
نسخه قابل چاپ |