پاسخ به:بانک مقالات علوم اجتماعی
دوشنبه 4 اردیبهشت 1391 5:47 PM
3 : پژوهشنامه علوم انساني و اجتماعي زمستان 1387; 8(4 ( پياپي 31- ويژه مديريت)):59-76. |
بررسي رابطه بين فرايند تبديل مديريت دانش و عملکرد اعضاي هيات علمي دانشگاه اصفهان |
رجايي پور سعيد*,رحيمي حميد |
* دانشگاه اصفهان |
هدف از تحقيق حاضر بررسي رابطه ميزان تحقق ابعاد فرايند تبديل مديريت دانش و عملکرد اعضاي هيات علمي دانشگاه اصفهان در سال تحصيلي 86-85 مي باشد. سوالات تحقيق با در نظر گرفتن ابعاد فرايند تبديل مديريت دانش (اجتماعي شدن، بروني سازي، ترکيب و دروني سازي) و با توجه به ويژگي هاي جمعيت شناختي (سن، جنسيت، رشته تحصيلي، مرتبه علمي و وضعيت استخدامي) مورد بررسي قرار گرفته است. روش تحقيق مورد استفاده توصيفي- همبستگي است. جامعه آماري شامل 466 نفر از اعضاي هيات علمي دانشگاه اصفهان بود که با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي متناسب با حجم 85 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد. ابزار جمع آوري داده ها شامل پرسشنامه فرايند تبديل مديريت دانش با 26 گويه و پرسشنامه عملکرد با 28 گويه بوده که ضريب پايايي آن ها با استفاده از ضريب الفاي کرونباخ به ترتيب 0.87 و 0.92 به دست آمده است. نتايج نشان مي دهد که بين فرايند تبديل مديريت دانش و ميزان عملکرد همبستگي مثبت و معنادار وجود دارد. تفاوت معناداري بين ميانگين ميزان تحقق مولفه هاي مديريت دانش اعضاي هيات علمي بر حسب سن، جنسيت و رشته تحصيلي و وضعيت استخدامي مشاهده نشده است. |
كليد واژه: فرايند مديريت دانش، عملکرد، دانشگاه، اعضاي هيات علمي |
نسخه قابل چاپ |