0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 22 اردیبهشت 1391  9:07 AM

 7 : مطالعات تربيتي و روان شناسي پاييز و زمستان 1382; 4(2 (پياپي 8)):145-158.
 
بررسي رفتارهاي اطلاع يابي معلمان پژوهنده در نواحي آموزش و پرورش شهر شيراز
 
جوكار عبدالرسول,رستمي فروشاني مرضيه
 
 
 

در اين پژوهش رفتار اطلاع يابي معلمان پژوهنده در نواحي آموزش و پرورش شهر شيراز مورد بررسي قرار گرفته است. روش پژوهش پيمايشي است و براي گردآوري داده ها از پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماري مورد مطالعه را 73 نفر از معلمان پژوهنده شهر شيراز تشکيل مي دهند. فعاليت هاي پژوهشي مهمترين انگيزه و هدف جستجوي اطلاعات محسوب مي شود. از ميان انواع اطلاعات، اطلاعات علمي اهميت بيشتري دارد. معلمان پژوهنده از دو روش رسمي و غيررسمي استفاده مي کنند که از ميان منابع رسمي به ترتيب کتاب، گزارشهاي تحقيقاتي و نشريات ادواري مورد استفاده بيشتري قرار مي گيرند و از ميان منابع غير رسمي مشورت با همکاران از اهميت بيشتري برخوردار است. اکثر پاسخگويان در جهت دستيابي به اطلاعات مورد نياز استفاده از منابع چاپي را ترجيح مي دهند. در بين منابع الکترونيکي از اينترنت و پس از آن پايگاه هاي اطلاعاتي استفاده مي شود. موجود نبودن منابع اطلاعاتي در کتابخانه ها، کمبود وقت کافي در جستجوي اطلاعات و عدم آشنايي با نظام هاي رايانه اي به ترتيب از عوامل موثر بر عدم دسترسي آسان به اطلاعات محسوب مي شوند. عوامل مختلفي از قبيل رشته تحصيلي، مقطع تحصيلي و سابقه تدريس و رفتار اطلاع يابي پاسخگويان تفاوت معني داري وجود ندارد و معلمان پژوهنده در جستجوي اطلاعات از الگوي مشابهي پيروي مي کنند.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها