پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 22 اردیبهشت 1391 9:04 AM
9 : مطالعات تربيتي و روان شناسي 1387; 9(1):143-156. |
رابطه سبک هاي شناختي و پيشرفت دانش آموزان در دروس رياضي و شيمي در محيط يادگيري با کمک کامپيوتر در مقايسه با محيط سنتي |
شهامت فاطمه,كديور پروين,فرزاد ولي اله |
پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه سبک هاي شناختي دانش آموزان در محيط يادگيري با کمک کامپيوتر (مدارس هوشمند) و پيشرفت آنها در دروس رياضي و شيمي، در مقايسه با محيط سنتي صورت گرفته است. متغير مورد نظر پژوهشگر، سبک هاي شناختي (کلامي - تصويري و کل گرا - تحليلي). بر اساس مدل رايدينگ مورد بررسي قرار گرفته است. نمونه اين تحقيق شامل 321 دانش آموز سال دوم دوره دبيرستان (رشته هاي علوم تجربي و رياضي) از مناطق 4 و 7 تهران است. به منظور کنترل عوامل مرتبط با پيشرفت درسي دانش آموزان، همتاسازي بر اساس متغيرهاي انگيزش دروني و هوش صورت گرفته است. تحليل يافته هاي اين پژوهش با استفاده از مدل لگاريتم خطي، نشان مي دهد که دانش آموزان داراي سبک شناختي کلامي در محيط يادگيري با کمک کامپيوتر در مقايسه با محيط عادي عملکرد بهتري در درس رياضي داشته اند. اما در مورد درس شيمي تفاوتي معناداري بين دو محيط به دست نيامد. |
كليد واژه: يادگيري با کمک کامپيوتر، مدارس هوشمند، سبک هاي شناختي |
نسخه قابل چاپ |