0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 22 اردیبهشت 1391  9:03 AM

 4 : مطالعات تربيتي و روان شناسي 1387; 9(1):57-72.
 
تحليل فرآيند هدف گذاري در ارزيابي دروني کيفيت گروه هاي آموزشي دانشگاهي: مطالعه موردي
 
بازرگان هرندي عباس,اسحاقي فاخته
 
 
 

در طي دو دهه گذشته، اغلب نظام هاي آموزش عالي جهان کوشش هايي براي انجام ارزيابي و بهبود کيفيت آموزش، پژوهش و عرضه خدمات تخصصي در سطح دانشگاه و نيز در سطح نظام هاي آموزش عالي به عمل آورده اند. کشورهايي که به کسب تجربه موفق در اين زمينه نايل آمده اند، به انجام ارزيابي مستمر پرداخته اند و از ارزيابي دروني به عنوان رويکردي زيربنايي جهت اشاعه فرهنگ کيفيت استفاده کرده اند. در اغلب اين کشورها انجام ارزيابي دروني بر اساس هدف هاي واحد سازماني آموزش عالي انجام مي شود. در ايران نيز اجراي طرح هاي مربوط به ارزيابي مستمر از سال 1375 آغاز شد. پس از آن کوشش هايي در انجام ارزيابي دروني در گروه هاي آموزشي دانشگاهي به عمل آمده است. اما در اين تجربه ها هدف گذاري براي ارزيابي دروني گروه هاي آموزشي همواره با چالش مواجه بوده است. تازه ترين تجربه ارزيابي دروني در آموزش عالي ايران، اجراي طرح ارزيابي دروني گروه مديريت و برنامه ريزي آموزشي دانشگاه تهران است که هدف گذاري براي انجام آن از نوآوري ويژه اي برخوردار مي باشد. در اين مقاله ضمن بيان تجربه هاي ملي ارزيابي دروني در دهه اخير، با تاکيد بر تجربه ياد شده به تحليل چگونگي هدف گذاري براي ارزيابي دروني گروه هاي آموزشي دانشگاهي پرداخته مي شود و چارچوبي براي اين منظور عرضه مي گردد.

 
كليد واژه: ارزيابي دروني، هدف هاي گروه آموزشي، کيفيت، آموزش عالي ايران، ملاک هاي ارزيابي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها