0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 22 اردیبهشت 1391  8:56 AM

 1 : مطالعات تربيتي و روان شناسي 1387; 9(2):5-21.
 
طبقه بندي الگوهاي طراحي سازنده گرا بر اساس رويكردهاي يادگيري و تدريس
 
فردانش هاشم*
 
* گروه تعليم و تربيت، دانشگاه تربيت مدرس
 
 

در اين مقاله ده الگوي طراحي آموزشي مشهور، از ميان 25 الگوي طراحي آموزشي سازنده گراي موجود در متون تخصصي انتخاب و رويكردهاي ياددهي-يادگيري مستتر در آنها با استفاده از روش تحليل محتوي مورد ارزيابي قرار گرفت. در اين تحليل با مراجعه به متون اصلي بنيان گذاران هر يك از الگوها، هر يك از الگوها از نظر فردي، جمعي، يا دوگانه بودن رويكردهاي يادگيري و تدريس مفروض در طراحي شان طبقه بندي شدند. حاصل اين تحليل و ارزيابي يك طبقه بندي شش گانه از الگوهاي طراحي آموزشي بر اساس رويكردهاي يادگيري و تدريس مستتر در آن ها مي باشد. يافته ها حاكي از آن است كه هيچ يك از الگوهاي طراحي آموزشي به صورت توامان داراي رويكردهاي دوگانه يادگيري و تدريس نيستند؛ و اغلب الگوهاي طراحي سازنده گرا از نظر رويكردهاي تدريس در ناحيه فردي قرار دارند؛ و تنها برخي از الگوها در هر دو رويكرد تدريس و يادگيري در ناحيه جمعي قرار مي گيرند.

 
كليد واژه: الگوي طراحي آموزشي، الگوهاي سازنده گرا، رويكرد يادگيري، رويكرد تدريس
 
 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها