0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 22 اردیبهشت 1391  8:56 AM

 11 : مطالعات تربيتي و روان شناسي 1388; 10(1):185-196.
 
بررسي تاثير دستكاري انگيزشي بر روي سرعت پردازش مغزي در افرادي با حساسيت بالا در سيستم هاي بازدارنده/فعال ساز رفتاري
 
صبوري مقدم حسن,بخشي پوررودسري عباس,عشايري حسن,قادري پاكدل فيروز,گروسي فرشي ميرتقي
 
 
 

هدف پژوهش حاضر، بررسي تاثير دستكاري انگيزشي بر روي سرعت پردازش مغزي در افرادي با حساسيت بالاي BAS و افرادي با حساسيت بالاي BIS بود. در واقع، اين پژوهش به دنبال فراهم كردن حمايتي براي تاثير همخواني در يادگيري در مدل گري، در مقايسه با مدل آيزنگ، مي باشد. براي اين منظور، 35 آزمودني BAS و 28 آزمودني BIS انتخاب شدند و تحت سه مرحله دستكاري انگيزشي (مرحله فقدان دستكاري انگيزشي، مرحله تنبيهي، و مرحله تشويقي) قرار گرفته و زمان واكنش تمايزي آنها سنجيده شد. داده ها با استفاده از روش آماري MANOVA مورد تحليل قرار گرفت. نتايج نشان داد كه سرعت پردازش افراد BAS در شرايط تشويقي و سرعت پردازش افراد BIS در شرايط تنبيهي افزايش مي يابد. اين نتايج تاييدي براي مدل همخواني گري، در مقايسه با آيزنگ، فراهم نمود.

 
كليد واژه: سيستم فعال ساز/بازدارنده رفتاري، دستكاري انگيزشي، سرعت پردازش مغزي، همخواني
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها