پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 22 اردیبهشت 1391 8:54 AM
11 : مطالعات تربيتي و روان شناسي 1388; 10(2):227-250. |
بررسي عوامل موثر بر تجربه پژوهشي دانشجويان تحصيلات تکميلي دانشگاه فردوسي مشهد |
بهزادي حسن,داورپناه محمدرضا |
پژوهش حاضر با روش پيمايشي عامل هاي تبيين کننده تجربه پژوهشي دانشجويان تحصيلات تکميلي دانشگاه فردوسي مشهد و عامل هاي اثرگذار بر آن را مورد بررسي قرار داده است. ابزار گردآوري اطلاعات پرسشنامه اي است که بر مبناي پرسشنامه PREQ طراحي و هنجارسازي شده است. جامعه آماري اين پژوهش آن دسته از دانشجويان تحصيلات تکميلي دانشگاه فردوسي مشهد مي باشند که در دوره زماني مورد مطالعه، طرح مقدماتي پايان نامه (پروپوزال) آنها در شوراي آموزشي دانشکده به تصويب رسيده است و يا از پايان نامه خود دفاع کرده اند. نمونه مورد بررسي بر اساس نمونه گيري تصادفي طبقه اي تعيين گرديد. يافته هاي پژوهش نشـان داد که: بين تمـــام عامل هاي تبيين کننده تجربه پژوهشي رابطه معناداري وجود دارد. رضايت کلي دانشــجويان از عامل هاي هفت گانه تبيين کننده تجربه پژوهشي، متفاوت است. متغيرهايي مانند جنسيت، مقطع تحصيلي، حوزه آموزشي، ميزان فعاليت علمي و مرحله انجام پژوهش بر ميزان رضايت دانشجويان از عامل هاي تبيين کننده تجربه پژوهشي اثرگذار است. يافته هاي پژوهش نشان داد که به طور کلي، دانشجويان تحصيلات تکميلي دانشگاه فردوسي مشهد از عامل هاي مختلف تبيين کننده تجربه پژوهشي رضايـت نسبي دارند. |
كليد واژه: تجربه پژوهشي، عوامل تبيين کننده تجربه پژوهشي، پايان نامه نويسي، دانشجويان تحصيلات تکــميلي، دانشگاه فردوسي مشهد |
نسخه قابل چاپ |