پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 22 اردیبهشت 1391 8:50 AM
7 : مطالعات تربيتي و روان شناسي 1389; 11(1):133-150. |
بررسي رابطه تسلط ربع هاي مغزي مديران آموزشي با سطح اثربخشي عملکردآن ها |
مقدسي اكرم*,سيدعباس زاده ميرمحمد,غنايي چمن آباد علي |
* دانشگاه اروميه |
هدف اين پژوهش بررسي رابطه تسلط سبک تفکر ربع هاي مغزي مديران آموزشي با سطح اثربخشي عملکرد آنها مي باشد. نمونه مورد مطالعه شامل 103 نفر از مديران و 412 نفر از دبيران مقطع متوسطه شهر مشهد در سال تحصيلي 88،1387 مي باشندکه به روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي نسبي انتخاب شده اند. در اين پژوهش، از پرسشنامه 60 سوالي سنجش تسلط مغزي هرمن (حوريزاد، 1385: 264) جهت سنجش تسلط سبک تفکر ربع هاي مغزي مديران و از پرسشنامه 35 سوالي سنجش اثربخشي مدل پارسونز (فرخ نژاد، 1376) جهت سنجش اثربخشي عملکرد مديران استفاده شد. بر اساس يافته هاي به دست آمده متغيرهاي پيش بين تسلط ربع مغزي، D, C, Aو (P<0.01) قادر به پيش بيني متغير ملاک (اثربخشي عملکرد مديران) بودند. همچنين، نتايج نشان دادند تسلط ربع مغزي B قادر به پيش بيني اثربخشي عملکرد مديران نمي باشد. |
كليد واژه: مديريت آموزشي، اثربخشي، ربع هاي مغز، سبک تفکر، تسلط مغز |
نسخه قابل چاپ |