پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 22 اردیبهشت 1391 8:49 AM
1 : مطالعات تربيتي و روان شناسي 1389; 11(1):5-20. |
بازشناسي مفهوم و تبيين جايگاه تخيل در برنامه هاي درسي و آموزش با تاکيد بر دوره ابتدايي |
مهرمحمدي محمود* |
* دانشگاه تربيت مدرس |
در اين مقاله نخست به بازشناسي مفهوم تخيل پرداخته شده و معاني گوناگون آن به اجمال مورد بررسي قرار مي گيرد. اين بحث مقدماتي روشن مي سازد که شناخت مفهوم تخيل به عنوان يک ظرفيت انساني کار ساده اي نبوده و بايد به عنوان يک پروژه ناتمام براي دست اندرکاران تعليم و تربيت و خصوصا سياست گذاراني که به نوآوري و تحول در اين عرصه خطير مي انديشند مطرح شود. خصوصا اين که بايد ميان معناي تخيل در کودکي و بزرگسالي و تخيل به عنوان يک ظرفيت فکري – ذهني ممتاز و يک بيماري و عارضه خطرناک تمايز قائل شد. |
كليد واژه: تخيل، برنامه درسي، آموزش، دوره ابتدايي |