0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 22 اردیبهشت 1391  8:48 AM

 7 : مطالعات تربيتي و روان شناسي 1389; 11(2):145-164.
 
ميزان استفاده اساتيد از روش هاي تدريس خلاق و بررسي ويژگي هاي خلاقانه مدرسان دانشگاه از نظر دانشجويان استعداد درخشان
 
نيك نشان شقايق*,نصراصفهاني احمدرضا,ميرشاه جعفري ابراهيم,فاتحي زاده مريم
 
* دانشگاه اصفهان
 
 

هدف اين پژوهش بررسي ميزان کار بست اصول تدريس خاص دانشجويان استعداد درخشان و ويژگي هاي مدرسان اين دانشجويان در دانشگاه اصفهان ميباشد. روش تحقيق علي – مقايسه اي و کمي – کيفي است. در بخش کمي از پرسش نامه محقق ساخته و در بخش کيفي از مصاحبه نيمه سازمان يافته براي گردآوري داده ها استفاده شده است. جامعه آماري اين پژوهش، تعداد 102 دانشجوي استعداد درخشان مي باشد. از اين تعداد 70 نفر انتخاب و پرسش نامه در اختيار آنان قرار گرفت. براي مقايسه دانشجويان استعداد درخشان با دانشجويان عادي، 70 نفر نيز از بين دانشجويان عادي دانشگاه اصفهان انتخاب گرديدند. به منظور انتخاب نمونه مصاحبه شوندگان، از روش نمونه گيري هدفمند از نوع موارد مطلوب استفاده شد. يافته هاي تحقيق در بخش کمي حاکي از آن است که دانشجويان استعداد درخشان و دانشجويان عادي از وضعيت آموزشي ناراضي بوده اند. نتايج پژوهش در بخش کيفي نشان مي دهد متخصصان در خصوص روش هاي تدريس بر سه مقوله شامل: کاربرد روش تدريس فعال، روش هاي تدريس خلاق و مشارکتي تاکيد کرده اند. متخصصان در مورد ويژگي اساتيد، بر چهار مقوله، هماهنگ بودن دانش اساتيد با دانش روز، داشتنن تفکر انتقادي، خلاق بودن و آشنا بودن اساتيد با شخصيت منحصر به فرد فراگيران تاکيد نموده اند.

 
كليد واژه: دانشجويان استعداد درخشان، روش تدريس، ويژگي هاي اساتيد، خلاقيت
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها