پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
سه شنبه 19 اردیبهشت 1391 7:40 PM
7 : مجله علوم تربيتي و روانشناسي پاییز و زمستان 1380; 8(4-3):125-136. |
مقايسه نظام ارزشي دانش آموزان پسر هدايت شده به رشته هاي پنج گانه تحصيلي به عنوان اولويت اول در دبيرستانهاي خرم آباد |
كوشكي نصير,مهرابي زاده هنرمند مهناز,شكركن حسين |
مقاله حاضر با عنوان مقايسه نظام ارزشي دانش آموزان پسر هدايت شده به رشته هاي پنج گانه تحصيلي به عنوان اولويت اول در دبيرستانهاي خرم آباد مي باشد. هدف از اين مقاله اين است که مشخص نمايد آن نظام ارزشي مي تواند به عنوان الگويي جهت تحصيل مدنظر مشاوران قرار گيرد. نمونه اين پژوهش 260 نفر از دانش آموزان رشته هاي پنج گانه (علوم تجربي، رياضي – فيزيک، علوم انساني، کار و دانش و فني حرفه اي) مي باشند، که از دبيرستانهاي خرم آباد انتخاب شده اند. از آزمون نظام ارزشي آلپورت – ورنون وليندزي استفاده شده است. اين آزمون 6 ارزش را مي سنجد، جهت تحليل داده ها از تحليل واريانس يک راهه استفاده شده است و نتايج زير به دست آمد: بين سنخهاي نظام ارزشي دانش آموزان رشته هاي مختلف تحصيلي به جز ارزش سياسي تفاوت معني داري وجود دارد و اين مي تواند به عنوان الگويي جهت هدايت تحصيلي دانش آموزان به گرايشهاي مختلف تحصيلي مدنظر مشاوران آموزش و پرورش در نظام جديد قرار گيرد. |
كليد واژه: نظام ارزشي، هدايت تحصيلي، رشته هاي پنج گانه تحصيلي |
نسخه قابل چاپ |