پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
سه شنبه 19 اردیبهشت 1391 7:37 PM
1 : مجله علوم تربيتي و روانشناسي بهار و تابستان 1381; 9(2-1):1-16. |
بررسي رابطه ميزان بي ثباتي هيجاني، رفتار جامعه گرا و پرخاشگري با عملكرد تحصيلي در بين دانش آموزان دختر و پسر سال سوم راهنمايي شهرستان اهواز |
عطاري يوسف علي,حقيقي جمال,خانه كشي زلف علي |
هدف از اين پژوهش تعيين رابطه بي ثباتي هيجاني، رفتار جامعه گرا و پرخاشگري با عملكرد تحصيلي در دانش آموزان دختر و پسر سال سوم راهنمايي شهر اهواز است. در اين تحقيق، 400 دانش آموز (200 دختر و 200 پسر) كه با روش نمونه گيري تصادفي چند مرحله اي از جامعه آماري انتخاب شدند. به عنوان نمونه تحقيق مورد مطالعه قرار گرفتند. فرضيه هاي تحقيق به طور كلي عبارت از اين بودند كه بي ثباتي هيجاني و پرخاشگري با عملكرد تحصيلي رابطه منفي و رفتار جامعه گرا با عملكرد تحصيلي رابطه مثبت دارند. براي سنجش فرضيه ها از سه مقياس بي ثباتي هيجاني، رفتار جامعه گرا و پرخاشگري و براي عملكرد تحصيلي از ميانگين كل نمره هاي دانش آموزان استفاده به عمل آمد. تجزيه و تحليل داده ها، فرضيه ها را به شكل مورد نظر تأييد كرد. |
كليد واژه: بي ثباتي هيجاني، رفتار جامعه گرا، پرخاشگري، عملكرد تحصيلي |
نسخه قابل چاپ |