0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
سه شنبه 19 اردیبهشت 1391  7:36 PM

 5 : مجله علوم تربيتي و روانشناسي پاييز و زمستان 1381; 9(4-3):65-78.
 
بررسي رابطه سبك شناختي وابسته به زمينه و نابسته به زمينه و يادگيري خود نظم داده شده با عملكرد رياضي دانش‌آموزان سوم راهنمايي
 
حسيني نسب سيدداوود,ولي نژاد يداله
 
 
 

به منظور بررسي رابطه سبك شناختي FD-I و راهبردهاي يادگيري خود- نظم داده شده با عملكرد رياضي پايه سوم،280 نفر از دانش‌آموزان اين پايه به روش نمونه‌گيري تصادفي از بين دانش آموزان دختر و پسر منطقه چايپاره در استان آذربايجان غربي انتخاب و به منظور ارزيابي سبك شناختي FD-Iبه آزمون گروهي اشكال نهفته (GEFT) ،و به منظور ارزيابي ميزان استفاده دانش آموزان دختر و پسر از راهبردهاي انگيزشي براي يادگيري (MSLQ) پاسخ دادند.نتايج نشان دادند كه بين دانش‌آموزان دختر و پسر از نظر سبك شناختي FD-I تفاوت معني‌دار وجود ندارد.ولي بين دختران و پسران قوي و ضعيف در رياضي از نظر سبك شناختي FD-Iتفاوت معني‌دار وجود دارد.همچنين بين راهبردهاي يادگيري و پيشرفت در درس رياضي رابطه معني‌دار وجود داردو از بين مؤلفه‌هاي راهبردهاي يادگيري(شامل راهبردهاي شناختي سطح پايين،سطح بالا،و خود نظم‌دهي)،خود- نظم‌دهي بيشترين رابطه با پيشرفت در درس رياضي دارد.از سوي ديگر،در تحليل رگرسيون سبك‌شناختي FD-I و راهبردهاي يادگيري روي عملكرد رياضي مشاهده گرديد كه سبك‌شناختي FD-I نسبت به راهبردهاي يادگيري،بيشترين واريانس درس رياضي را پيش‌بيني مي‌كند.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها