0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
سه شنبه 19 اردیبهشت 1391  7:36 PM

 3 : مجله علوم تربيتي و روانشناسي پاييز و زمستان 1381; 9(4-3):25-42.
 
بررسي جو رواني - اجتماعي كلاس به عنوان يكي از مولفه‌هاي فرهنگ مدرسه
 
حسين چاري مسعود,خير محمد
 
 
 

به منظور كنكاش در قلمرو فرهنگ مدرسه و بررسي جّو رواني- اجتماعي كلاس به عنوان يكي از مؤلفه‌هاي آن،415 دانش‌آموز اول تا سوم راهنمايي(217 پسر 198 دختر) پرسشنامه جّو رواني - اجتماعي كلاس (فرايزر و همكاران،1995) را تكميل كردند.اين مقياس مشتمل بر چهار مقياس فرعي انسجام،انضباط،رقابت، و اصطكاك مي‌باشد.نمره كلي دختران در اين پرسشنامه،به طور معني‌داري بيش از پسران بود.تعامل جنسيت و پايه تحصيلي،تأثير معني‌داري بر نمرة جّو كلاسي نداشت.بررسي بيشتر نشان داد كه انسجام در دانش‌آموزان كلاس اول راهنمايي بيش از دانش‌آموزان كلاس سوم است.و بين ساير گروهها تفاوت معني‌داري مشاهده نشد.در دو مقياس فرعي رقابت و اصطكاك،نمر‌ه‌هاي پسران بيشتر بود،د حالي كه نمره‌هاي دختران در دو مقياس فرعي انسجام و انضباط بيش از پسران بود.يافته‌هاي اين پژوهش در پرتو روند پژوهشي مربوطه به بحث گذاشته شده‌اند و پيشنهادهايي براي پژوهش بيشتر مطرح شده است.

 
كليد واژه: فرهنگ مدرسه،جو رواني- اجتماعي كلاس،مقياسهاي مبتني بر گزارش شخصي.
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها