پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
سه شنبه 19 اردیبهشت 1391 7:33 PM
6 : مجله علوم تربيتي و روانشناسي بهار و تابستان 1379; 7(2-1):103-126. |
رابطه سلسله مراتب نيازهاي مزلو با اضطراب آموزشگاهي و عملكرد تحصيلي با كنترل وضعيت اجتماعي – اقتصادي |
حقيقي جمال,مهرابي زاده هنرمند مهناز,زندي دره غريبي تاج محمد |
هدف از انجام اين پژوهش تعيين رابطه سلسله مراتب نيازهاي مزلو با اضطراب آموزشگاهي و عملكرد تحصيلي در دانش آموزان پايه دوم دبيرستانهاي شهرستان ايذه است. در اين مطالعه، 311 دانش آموز (156 پسر و 155 دختر) كه با روش نمونه گيري تصادفي ساده از جامعه آماري مورد نظر برگزيده شدند. به عنوان گروه نمونه تحقيق مورد بررسي قرار گرفتند. فرضيه هاي تحقيق به طور كلي عبارت از اين بودند كه بين سلسله مراتب نيازهاي مزلو و اضطراب آموزشگاهي و عملكرد تحصيلي رابطه ساده و چندگانه وجود دارد. براي سنجش فرضيه ها از پرسشنامه سلسله مراتب نيازها، مقياس اضطراب آموزشگاهي فيليپس، نمره هاي تحصيلي و پرسشنامه كوتاهي جهت تعيين وضعيت اجتماعي – اقتصادي. رابطه نيازها با اضطراب آموزشگاهي و عملكرد تحصيلي همچنان ثابت و معني دار باقي مي ماند. |
كليد واژه: سلسله مراتب نيازها، اضطراب آموزشگاهي، عملكرد تحصيلي، وضعيت اجتماعي – اقتصادي |
![]() |
نسخه قابل چاپ |