پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
سه شنبه 19 اردیبهشت 1391 7:24 PM
5 : مجله علوم تربيتي و روانشناسي بهار و تابستان 1383; 11(2-1 (ویژه نامه روانشناسی)):71-100. |
اعتباريابي و مقايسه انتظارات خودكارآمدي شغلي در دانشجويان پسر و دختر دانشگاه شهيد چمران اهواز |
رجبي غلامرضا,عطاري يوسف علي,شكركن حسين |
هدف از اجراي تحقيق حاضر اعتباريابي و مقايسه انتظارت خودکارآمدي شغلي در دانشجويان پسر و دختر دانشگاه شهيد چمران اهواز بود. براي اين منظور به تدوين و اعتباريابي مقياس راهنماي انتظارات خودکارآمدي شغلي براي دانشجويان دانشگاه شهيد چمران نيز پرداخته شد. نتايج به دست آمده درباره پايايي کل مقياس و همچنين درباره خرده مقياسهاي نيازمنديهاي آموزشي، وظايف شغلي، مشاغل حيطه مردانه و مشاغل حيطه زنانه حاکي از پايايي بالاي مقياس مي باشند. ضرايب روايي همزمان بين مقياس انتظارات خودکارآمدي شغلي با مقياس خودکارآمدي عمومي و با خرده مقياسهاي نيازمنديهاي آموزشي و وظايف شغلي در کل نمونه و براي دانشجويان پسر و دختر همگي معني دار بودند. همچنين، تحليل واريانس عاملي با اندازه هاي مکرر بر روي عامل مشاغل ده گانه حيطه مردانه و زنانه از خرده مقياس نيازمنديهاي آموزشي در بين دانشجويان پسر و دختر تفاوت معني دار نشان داد، اما اين تفاوت در خرده مقياس وظايف شغلي معني دار نبود. به علاوه، ميزان انتظارات خودکارآمدي شغلي دانشجويان در مشاغل ده گانه حيطه مردانه و زنانه، در مقايسه با خرده مقياسهاي نيازمنديهاي آموزشي و وظايف شغلي، متفاوت مي باشند. |
كليد واژه: مقياس انتظارات خودكارآمدي شغلي، خودكارآمدي، نيازمنديهاي آموزشي، وظايف شغلي |
نسخه قابل چاپ |