0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
سه شنبه 19 اردیبهشت 1391  7:17 PM

 2 : مجله علوم تربيتي و روانشناسي تابستان 1384; 12(2):23-42.
 
مقايسه ارائه مثال ساده و پيچيده و رويه در حل مسائل كلامي جبر در دانش آموزان دختر سال سوم رياضي- فيزيك
 
كاووسيان جواد,كديور پروين,‏فراهاني محمدنقي,عريضي ساماني سيدحميدرضا
 
 
 

دو مطالعه براي بررسي اين که چگونه دانش آموزان از مثال و رويه در حل مسائل کلامي جبر استفاده مي کنند طراحي شد. در مطالعه اول تاثير آموزش از طريق مثال و رويه در حل مسال کلامي جبر بررسي گرديد. آزمودنيها 73 دانش آموز دختر دبيرستاني سال سوم رياضي- فيزيک بودند که به صورت تصادفي در سه گروه جايگزين شدند. يک گروه از طريق ارائه مثال ساده آموزش ديدند، گروه دوم با رويه و سومين گروه با رويه و مثال ساده آموزش ديدند. تحليل نتايج تفاوت معني داري را بين سه گروه نشان نداد. در مطالعه دوم سه موقعيت آموزشي جديد شامل مثال پيچيده، مثال پيچيده و مثال ساده، مثال پيچيده و رويه به دو گروه مطالعه اول يعني شرايط مثال ساده و رويه اضافه شد. آزمودنيها 122 نفر بودند و روند آزمايش شبيه مطالعه اول بود. نتايج نشان داد که استفاده از مثالها با سطوح دشواري متفاوت، توانايي آزمودنيها را در حل مسائل کلامي جبر بهبود مي بخشد و اين نتايج با پيشينه تجربي و نظري همخواني دارد.

 
كليد واژه: مسائل جبر، مثال ساده، مثال پيچيده، رويه
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها