پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
سه شنبه 19 اردیبهشت 1391 7:11 PM
6 : مجله علوم تربيتي و روانشناسي بهار 1385; 13(1 (ويژه روانشناسي)):111-124. |
بررسي تاثير آموزش جرات ورزي بر مهارتهاي اجتماعي، اضطراب اجتماعي و ابراز وجود در دانش آموزان پسر سال اول مقطع متوسطه |
رحيمي جعفر,حقيقي جمال,مهرابي زاده هنرمند مهناز,بشليده كيومرث |
در اين پژوهش به بررسي تاثير آموزش جرات ورزي بر مهارتهاي اجتماعي، اضطراب اجتماعي و ابراز وجود در دانش آموزان پسر سال اول دبيرستاني پرداخته شده است. جامعه آماري اين پژوهش شامل دانش آموزان پسر سال اول دبيرستانهاي شيراز است كه از ميان آنها 60 نفر به طور تصادفي انتخاب و در دو گروه 30 نفري آزمايشي و گواه گمارده شدند. ابزارهاي مورد استفاده عبارتند از پرسشنامه ابراز وجود، مقياس درجه بندي ميلر و ايسلر و پرسشنامه اضطراب اجتماعي واتسون و فرند. براي اجراي پژوهش از طرح پيش آزمون - پس آزمون با گروه گواه استفاده شده است. نتايج تحليل فرضيه ها با استفاده از روش آماري تحليل واريانس چند متغيري نشان دادند كه آموزش جرات ورزي باعث افزايش مهارتهاي اجتماعي، ابراز وجود و كاهش اضطراب اجتماعي مي شود. |
كليد واژه: آموزش جرات ورزي، اضطراب اجتماعي، مهارتهاي اجتماعي، جرات ورزي (ابراز وجود) |
![]() |
نسخه قابل چاپ |