پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
سه شنبه 19 اردیبهشت 1391 6:51 PM
2 : مجله علوم تربيتي و روانشناسي تابستان 1385; 13(2 (ويژه نامه علوم تربيتي)):31-54. |
بررسي تاثير روش اجتماع پژوهشي در برنامه آموزش فلسفه به كودكان بر پرورش مهارتهاي استدلال دانش آموزان پسر پايه سوم راهنمايي مدرسه نمونه دولتي اهواز |
صفايي مقدم مسعود,مرعشي سيدمنصور,پاك سرشت محمدجعفر,باقري خسرو,سپاسي حسين |
هدف از اين پژوهش بررسي تاثير روش اجتماع پژوهشي در برنامه آموزش فلسفه به كودكان بر پرورش مهارت هاي استدلال دانش آموزان پسر پايه سوم راهنمايي مدرسه نمونه دولتي اهواز است. نمونه اصلي اين پژوهش شامل 60 نفر دانش آموز پسر پايه سوم راهنمايي مدرسه نمونه دولتي شهر اهوز بود كه به روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شدند. ابزار جمع آوري داده ها در اين پژوهش آزمون مهارت هاي استدلال نيوجرسي (NJTRS) بود كه توسط مرعشي، نمازكار و صفايي مقدم به فارسي برگردانده و ضرايب اعتبار و پايايي آن محاسبه گرديد. فرضيه اصلي اين پژوهش تاثير روش اجتماع پژوهشي در برنامه آموزش فلسفه به كودكان را بر پرورش مهارت هاي استدلال در نمونه اي از دانش آموزان پسر پايه سوم راهنمايي مدرسه نمونه دولتي بررسي مي كند. نتايج اين پژوهش نشان داد كه اجراي روش اجتماع پژوهشي در كلاس درس مي تواند بر پرورش مهارت هاي استدلال دانش آموزان تاثير مثبتي بگذارد. نتايج اين پژوهش با يافته هاي تحقيقات انجام شده در خارج از كشور هماهنگ است. |
كليد واژه: آموزش فلسفه به كودكان، روش اجتماع پژوهشي، مهارت هاي استدلال |
نسخه قابل چاپ |