پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
سه شنبه 19 اردیبهشت 1391 6:47 PM
5 : مجله علوم تربيتي و روانشناسي بهار و تابستان 1386; 14(1-2 (ويژه نامه روان شناسي)):113-128. |
بررسي رابطه عملکرد خانواده و جو رواني - اجتماعي کلاس با ناسازگاري دانش آموزان دبيرستاني شهرستان ملاير |
رجبي غلامرضا,چهاردولي حجت اله,عطاري يوسف علي |
پژوهش حاضر به بررسي رابطه عملکرد خانواده و جو رواني - اجتماعي کلاس با ناسازگاري دانش آموزان پايه سوم متوسطه شهرستان ملاير پرداخته است. آزمودني ها در اين پژوهش 302 نفر (152 پسر و 150 دختر) بودند که با روش نمونه گيري تصادفي مرحله اي انتخاب شدند. جهت جمع آوري داده هاي مورد نياز از مقياس سنجش عملکرد خانواده (FAD)، مقياس کلاس من (MCI) و پرسشنامه سازگاري دانش آموزان دبيرستاني (AISS) استفاده شد. يافته ها نشان داد که عملکرد خانواده و جو رواني - اجتماعي کلاس با ناسازگاري دانش آموزان رابطه معني دار منفي دارد. |
كليد واژه: عملکرد خانواده، جو رواني - اجتماعي کلاس، ناسازگاري، دانش آموزان دبيرستاني |
نسخه قابل چاپ |