پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
سه شنبه 19 اردیبهشت 1391 6:45 PM
4 : مجله علوم تربيتي و روانشناسي زمستان 1385; 13(4(ويژه نامه علوم تربيتي)):79-101. |
شناسايي عوامل کاربست يافته هاي پژوهشهاي آموزشي در استان خوزستان: ارايه يک الگو |
هاشمي سيدجلال,عبادي غلام حسين |
پژوهش حاضر به شناسايي عوامل کاربست يافته هاي پژوهشهاي آموزشي در استان خوزستان مي پردازد. به همين منظور 200 نفر از بين کارکنان داراي مدرک تحصيلي کارشناسي ارشد و بالاتر و دارندگان مدرک تحصيلي کارشناسي آشنا با روشهاي پژوهش در استان با استفاده از روش نمونه گيري چند مرحله ايي تصادفي به عنوان نمونه تحقيق انتخاب شدند. با رعايت شرايط انجام تحليل عوامل، دو عامل از پرسشنامه محقق ساخته شامل عامل مديريت و برنامه ريزي پژوهش با 30 ماده و عامل تعامل تصميم گيرندگان و پژوهشگران با 28 ماه شناسايي گرديد؛ که 43.017 درصد از واريانس عوامل موثر بر کاربست يافته هاي پژوهشي را تبيين مي کنند. نتايج نشان مي دهند که به منظور کاربست يافته هاي پژوهشي بايد توجهات کافي به مراحل پيش، حين و پس از اجراي پژوهش مبذول گردد و پيشاپيش چشم اندازي از يافته هاي پژوهش و کاربرد آنها براي مخاطبان و تصميم گيران ترسيم گردد. در اين پژوهش با توجه به عوامل استخراجي، مدل يا الگوي کاربست يافته هاي پژوهشي ارايه و عناصر موجود در آن تبيين گرديده است. طراحي و پيشنهاد اين الگو، يافته کاربردي مهمي ارزيابي مي شود. |
كليد واژه: کاربست يافته هاي پژوهشي، پژوهش آموزشي، يافته هاي پژوهشي، الگوي کاربست يافته هاي پژوهشي |
نسخه قابل چاپ |