پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
سه شنبه 19 اردیبهشت 1391 6:45 PM
3 : مجله علوم تربيتي و روانشناسي زمستان 1386; 14(4 (ويژه نامه علوم تربيتي)):47-72. |
بررسي چگونگي تحقق سياست هاي آموزش و پرورش طي برنامه سوم توسعه اقتصادي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي (1379-1383) |
مهرعلي زاده يداله,معرف زاده عبدالمهدي,خدادادي ارپناه مالك |
اين تحقيق با هدف بررسي چگونگي تحقق سياست هاي آموزش و پرورش شهر اهواز طي برنامه سوم توسعه (1379-1383) در مقطع متوسطه اجرا شده است. با استفاده از روش تحقيق كيفي و تحليل اسناد، داده هاي مورد نياز به روش مصاحبه نيمه باز و بررسي اسناد و مدارك (شاخص ها)، جمع آوري گرديد. جامعه آماري شامل: مديران اسنادي، كارشناسان سازمان و ادارات آموزش و پرورش شهر اهواز مي باشد. نتايج تحقيق نشان داد كه: الف- تغييرات و اصلاحات برنامه سوم توسعه در آموزش و پرورش شهر اهواز بر اساس تركيبي از الگوي برنامه ريزي شده، الگوي جدلي - سياسي و الگوهاي تكاملي، چرخه عمر سازمان، فرهنگي و شناخت اجتماعي بوده است. ب- ميزان موفقيت و عملكرد آموزش و پرورش شهر اهواز در مقطع متوسطه طي برنامه سوم توسعه در سال آخر نسبت به سال اول در زمينه مولفه هاي رقابت محور، مالي محور، عدالت محور و كيفيت محور مطلوب تر بوده است. |
كليد واژه: تغيير، الگوهاي تغيير، آموزش و پرورش، برنامه پنج ساله سوم توسعه |
نسخه قابل چاپ |